"Ліствиця" про грошолюбство

Більшість премудрих учителів, після описаного нами похітливого любострасного мучителя, зазвичай ставлять цього багатоголового біса грошолюбства. Щоби нам, немудрим, не змінити послідовності премудрих, забажали й ми наслідувати це розприділення і правило. Тож, якщо бажаєте, поговоримо трохи про цей недуг, а потім коротко скажемо і про зцілення від нього.

1. Грошолюбство є поклоніння ідолам, дочка невірства, пробачення себе через свої немочі, провісник старості, передвісник голоду, ворожбит на бездощів'я.

2. Грошолюбець є зневажник Євангелія і добровільний відступник. Здобувший любов змарнував гроші; а хто говорить, що має і те, й інше, той сам себе вводить в оману.

3. Хто себе оплакує, той навіть самого тіла зрікся і шкодує його у випадку нужди.

4. Не говори, що збираєш гроші заради вбогих; адже й дві лепти вдовиці придбали Царство Небесне.

5. Гостинний і грошолюбний зустрілись, і останній назвав першого безумним.

6. Хто переміг пристрасть свою, відсіх турбування; а зв'язаний нею ніколи не молиться чисто.

7. Грошолюбство починається під виглядом роздачі милостині, а закінчується ненавистю до вбогих. Грошолюбець буває милостивим, допоки збирає гроші; а як тільки назбирав досхочу, одразу стискає руки.

8. Бувало бачив явбогих грошима, які, співживучи із вбогими духом, збагатились духовно і геть забули й думати про колишню свою вбогість.

9. Монаху, який любить гроші, чужими є лінощі; він щомиті згадує слово апостола: хто не хоче трудитися, той нехай і не їсть (2 Сол. 3, 10); а також інше: потребам моїм і тих, що були зі мною, послужили ці руки мої (Діян. 20, 34).

Шістнадцята боротьба. Хто в ній отримав перемогу, той або любов Божественну надбав, або марне турбування відсік.
преподобний Іоанн Ліствичник


print the material
Accessibility menu
Contrast settings
Font size
Letter spacing
Line height
Images
Font
Reset the settings