Цей є Син Мій Улюблений, в Ньому Моє благовоління; Його слухайте (Мф. 3, 17; 17, 5).
Таким був голос предвічного Бога Отця до людей про предвічного Бога Сина, коли Син, з волі Отця, дією Духа, втілився від Діви і звершував спасіння загиблого людства. Браття! Виявімо послух Сину Божому, як того бажає від нас Бог, щоби спочило на нас Божественне благовоління.
Може бути, хтось скаже: і хотілося б мені послухати Сина Божого, але як досягти цього, коли вже минуло близько двох тисяч років з того часу, як Господь наш Ісус Христос перебував на землі плоттю і проповідував Своє всесвяте вчення?
Досягти того, щоби постійно нам бути з Христом, невпинно чути найсолодший голос Його, живитись життєдайним вченням Його дуже просто: Господь Ісус Христос і досі перебуває з нами. Він перебуває з нами у Святому Євангелії Своєму, перебуває з нами посередництвом святих церковних таїнств, перебуває всюдисутністю Своєю і всемогутністю, перебуває всерясно, як і належить це необмеженому, вседосконалому Богу. Перебування Своє з нами Господь виразно доводить звільненням душ з гріховного полону, роздаванням дарів Святого Духа, знаменнями і чудесами багатьма.
Бажаючі приступити до Господа і прилучитись до Нього всеблаженним прилученням навіки, повинні почати цю святу справу з найретельнішого вивчення слова Божого, повинні почати з вивчення Євангелія, в якому перебуває Христос, з якого говорить і діє Христос. Слова Євангелія — суть, дух і життя (Ін. 6, 63). Вони плотську людину перетворюють на духовну, і душу, вбиту гріхом і житейською марнотою, оживотворяють. Вони — суть, дух і життя: вбережись велике слово Духа пояснювати твоїм розумом, плазуючим по землі; вбережись слово, сповнене страшної Божественної сили, пояснювати так, яким воно легко може постати в уяві мертвої душі твоєї, мертвого серця твого, мертвого розуму твого. Слово, вимовлене Святим Духом, і пояснюється тільки одним Святим Духом.
Бажаючі приступити до Господа, щоби почути Його Божественне вчення, оживотворитися Ним і спастися, приступіть, станьте перед Господом з великим благоговінням і найсвятішим страхом, як стоять перед Ним Його світлі Ангели, Його Херувими і Серафими. Вашим смиренням вчиніть землю, на якій ви стоїте, небом і промовить до вас Господь зі Святого Євангелія Свого, як до улюблених учнів Своїх! А святі Отці, які витлумачили Святе Євангеліє за даром Святого Духа, нехай будуть для вас керівниками у точному і непогрішному розумінню Святого Євангелія.
Загрозливо приступати до Євангелія, до перебуваючого в Євангелії Господа Ісуса Христа, без належного благоговіння, із зухвалістю і самовпевненістю. Господь приймає лише смиренних, сповнених усвідомлення своєї гріховності і нікчемності, сповнених покаяння, а від гордих відвертається. Відраза лиця Господнього від зухвалого спокусника, так називаю неблагоговійного, легковажного і холодного слухача, — вражає спокусника вічною смертю. Сповістив боговдохновенний старець Симеон про втіленого Бога-Слова: Ось, лежить Цей на падіння і на піднесення багатьох в Ізраїлі, і на знак сперечання (Лк. 2, 34). Слово Боже — камінь, камінь безмірної величини і тяжкості, — і той, хто впаде на камінь цей, розіб’ється розбиттям невигойним (Мф. 21, 44).
Браття, будемо благоговійними і діяльними слухачами Слова Божого! Виявимо покору Отцю Небесному, Який сьогодні виголосив до нас зі Святого Євангелія про всесвяте Своє Слово: Цей є Син Мій Улюблений, в Ньому Моє благовоління; Його слухайте (Мф. 3, 17; 17, 5). Того послухаємо! Того послухаємо! І благовоління Отця Небесного спочине над нами на віки віків. Амінь.