Протоієрей Михаїл Сивак взяв участь у Першому Львівському фестивалі гуманної педагогіки

12-14 грудня 2014 року у Львові тривав Перший Львівський фестиваль гуманної педагогіки. Організатором фестивалю виступила Всеукраїнська асоціація гуманної педагогіки, а співорганізаторами - ГО ''Львівський обласний центр гуманної педагогіки'', Департамент освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації, Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, Центр творчості дітей та юнацтва Галичини.


14 грудня в рамках фестивалю відбувся круглий стіл "Духовний гуманізм як засіб морального оздоровлення суспільства".

З благословення Високопреосвященного митрополита Львівського і Сокальського Димитрія участь в роботі круглого столу взяв проректор Львівської православної богословської академії протоієрей Михаїл Сивак.

У своєму слові, говорячи про значення духовності в навчальному процесі, отець Михаїл зазначив:

"Існує три інституції, які формують людську особистість. Це Церква, школа і сім’я. Я почну з останньої – з сім’ї. Справді, сім’я – це є те місце, те оточення, яке стовідсотково впливає на виховання людини. Тому що дитина в сім’ї вчиться з прикладу поведінки батьків. Життя батьків – це є відкрита школа навчання для дитини. Вона все копіює, що роблять батьки. Дитина дивиться, спостерігає за ними, і, мов губка, все у себе вбирає. А потім, чи в школі, чи загалом у своєму житті, вона буде говорити, робити так, в більшості, як бачила що роблять у її сім’ї.

Коли батьки погано себе поводять, сваряться, коли вживають недобрі слова, то не потрібно дивуватися, що дитина ці слова в майбутньому вживатиме, буде нервуватися і погано себе поводити. Це відбувається тому, що вона в сім’ї це бачила!

Отже, сім’я – це є перша і найважливіша школа навчання й виховання. Другою інституцією виховання і навчання є школа й загалом навчальний заклад. У цій інституції головна увага зосереджується не лише на вихованні, але й на набутті знань. Дитина, студент навчається, здобуває знання, опановує свою майбутню професію, щоб реалізувати себе в житті.

А ось Церква, як третя інституція навчання і виховання, вона вчить людину бути людиною. Вчить людину правильно використовувати той багаж знань, які вона має. Тому що без Христа, без духовної опори людина не може правдиво називатися людиною.

Можна здобути прекрасні знання, але ці знання використати неправильно, на шкоду! Людина, наприклад, може здобути прекрасну хімічну й фізичну освіту, але внутрішній духовний стержень людині підказує як використовувати ці знання. Вона може працювати над атомом, який приносить енергію, користь людині, а може виготовлювати атомну зброю! Людина може мати прекрасні знання з математики, гарно володіти предметом і своїми знаннями принести користь державі, суспільству. Але, в той же час, людина може неправильно скористатися цими знаннями і стати першокласним фінансовим шахраєм, будуючи грошові піраміди і обдурювати людей. Тому цих три інституції Церква, сім’я та школа повинні спільно працювати над тим, щоб спільно виховувати, навчати нове покоління людей".


Прес-служба Львівсько-Сокальської єпархії




Pоздрукувати матеріал
Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Міжбуквенний інтервал
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування